Faktury i płatności
Z codziennego działania naszego biura widzimy, że w przypadku faktur pytania zdarzają się raczej rzadko. Jeżeli natomiast chodzi o płatności to mamy sporo zapytać dotyczących, kwot, promocji i zaległości.
Pomoc telefoniczna
Jeżeli po przeczytaniu sekcji poniżej, nie uda Ci się znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie, służymy pomocą telefoniczną, mailową lub w naszym biurze. Nasi konsultanci znają się na sprzęcie oraz jego konfiguracji, chętnie i szybko rozwiążą Twój problem.
Sprawy techniczne
To w tym przypadku zadawanych jest najwięcej pytań. My jesteśmy od tego, aby Ci pomóc, większość problemów udaje się załatwić przez telefon, do niektórych wysyłamy naszych serwisantów. Przeczytaj poniższą sekcję, a może nawet nie będziesz musiał wykręcać numeru do nas.
Pytania dotyczące faktur i płatności
Jeżeli masz, jakieś inne pytanie odnośnie spraw finansowych, to skontaktuj się z nami poprzez formularz lub po prostu zadzwoń.
Pytania dotyczące spraw technicznych
Jeżeli nie czujesz się na siłach lub nie lubisz "bawić" się elektroniką zadzwoń do nas - chętnie pomożemy. Przeczytaj jednak poniższe pytania i odpowiedzi mogą one zaoszczędzić Ci sporo czasu.
Faktury abonamentowe płatne są "z góry" do 14-tego każdego miesiąca
Faktury za usługi serwisowe lub/i instalacyjne płatne są w terminie 14 dni, od daty wystawienia faktury.
Standardowo faktury do naszych Klientów dostarczane są drogą e-mailową. Da tych osób, które nie mają adresu mailowego, faktury papierowe pakujemy w listy i wysyłamy za pomocą poczty. Istnieje również możliwość odebrania osobistego faktur z naszego biura po wcześniejszym kontakcie z biurem.
Standardowo faktury do naszych Klientów dostarczane są drogą e-mailową. Da tych osób, które nie mają adresu mailowego, faktury papierowe pakujemy w listy i wysyłamy za pomocą poczty. Istnieje również możliwość odebrania osobistego faktur z naszego biura po wcześniejszym kontakcie z biurem.
W tym przypadku prosimy o niezwłoczny kontakt mailowy lub telefoniczny. Praktycznie każdy przypadek błędu jest inny i inaczej trzeba go rozwiązać.
Można dokonywać opłat za cały rok, wtedy nasz system rozliczeniowy będzie z każdym kolejnym miesiącem i wystawioną fakturą obliczał bieżące saldo. Polecamy jednak w tytule przelewu wpisać miesiące za które się płaci.
Naszych klientów prosimy, aby płacąc za faktury, wpisywali jej numer. Wtedy nam jest łatwiej rozliczać przelewy oraz Państwo możecie też dużo łatwiej w historii przelewów na swoim koncie bankowym sprawdzić przelewy dotyczące opłat za Internet.
Nie przyjmujemy wpłat gotówkowych, wszystkie wpłaty muszą być realizowane na konto bankowe.
1) Najpierw należy sprawdzić, czy wszystko jest podłączone do prądu.
2) kolejną rzeczą to restart urządzeń, czyli wyłączenie na kilkanaście sekund urządzeń obsługujących łącze z prądu.
3) należy upewnić się, czy wszystkie końcówki i złącza są poprawnie dociśnięte.
4) sprawdź jeszcze raz punkty od 1 do 3, bo w 90% procentach przypadków kontaktów z BOK okazuję się, iż z różnych powodów coś zostało jednak odłączone.
5) ZADZWOŃ DO NAS, może uda się rozwiązać problem przez telefon. W najgorszym przypadku przyjmiemy zgłoszenie, wyślemy serwisantów i usuniemy problem na miejscu.
Na naszych łączach nie ma limitów pobierania danych. Jedynym ograniczeniem jest prędkość, która wynika z wykupionego pakietu.
Jeżeli potrzebujesz ustawić stały publiczny adres IP, skontaktuj się z nami. Opłata miesięczna za usługę to 15 zł brutto dodatkowo do wybranego pakietu abonamentu.
W zależności od typu instalacji montaż może trwać od godziny do kilku godzin. W blokach instalacja nie trwa długo, średnio dwie lub trzy godziny. W budynkach wolnostojących montaż trwa nieco dłużej, bo w tym przypadku jest znacznie więcej kabla do położenia, domy są większe i jest też również więcej urządzeń do konfigurowania.
Jeżeli bierzemy pod uwagę, przyłącz do budynku wielorodzinnego tam, gdzie nie mamy uruchomionej infrastruktury światłowodowej, wykonanie instalacji wymaga odpowiednich projektów i zezwoleń, które z reguły trwają od około miesiąca do maksymalnie dwóch miesięcy. Sama instalacja w mieszkaniu trwa już tylko kilka godzin.
Ciężko sobie wyobrazić dom bez sieci WiFi
Router WiFi oprócz rozprowadzania sygnału bezprzewodowo posiada, również możliwość podłączania urządzeń kablem (4 porty LAN) co gorąco polecamy wszystkim użytkownikom wykorzystywać. Sprzęt taki jak telewizory, konsole, przystawki TV, który nie jest mobilny i umieszcza się go jednym stałym miejscu, należy podłączyć kablem. Dzięki takiemu działaniu sieć WiFi będzie odciążona i będzie lepiej funkcjonować.
Najważniejsze parametry routera to:
- wejście WAN/INTERNET na kabel Rj-45 (popularna skrętka)
- opcjonalnie (dla prędkości większych niż 100 Mb/s) router musi posiadać porty LAN o prędkości 10/100/1000 Mb/s
- aby WiFi w domu działało bez zakłóceń router (laptop bądź inne urządzenie również) powinien obsługiwać dwa pasma - 2,4 GHz i 5 GHz najlepiej w standardzie AC
Jeżeli nie ma zasięgu w całym domu, odradzamy kupować tzw. repeatery wifi - polecamy natomiast w innej części domu zainstalować drugi router podłączony przewodem z pierwszym (głównym).
Jeżeli natomiast nie ma możliwości przeciągnięcia kabla między dwoma routerami należy zastosować transmiter sieciowy - urządzenie, które przesyła dane po linii elektrycznej 230V.
O wcześniej umówionej godzinie w Państwa lokalu zjawia się instalator lub instalatorzy. Na początku nasi technicy zawsze sprawdzają aktualnie istniejącą instalację, okablowanie oraz sprzęt sieciowy, który ma współgrać z naszym łączem. Jeżeli instalacja ma się odbyć w nowo wybudowanym bloku, to kabel z Państwa mieszkania został już przeprowadzony na etapie budowy do pomieszczenia zbiorczego. Instalator za pomocą specjalnego urządzenia znajdzie go w punkcie zbiorczym, a w mieszkaniu podłączy do routera. Jeżeli instalacja ma się odbyć w budynku wolnostojącym technik ustali z Państwem najlepszą drogę "wejścia" kabla z zewnątrz do budynku i przeprowadzi go w miejsce, gdzie będzie instalowany router. Po fizycznym umieszczeniu kabla i urządzeń sieciowych instalatorzy przystępują do konfiguracji urządzeń. Należy upewnić się, że do wszystkich urządzeń instalatorzy będą mieli dostęp, ponieważ w późniejszym terminie może okazać się, że nie zostały skonfigurowane i nie mają łączności z Internetem.
Najlepiej w google wpisać "test prędkości" i wykorzystać jeden z pierwszych znalezionych wyników.
Pozostałe pytania
Pytania dotyczące naszej działalności.
O firmie DATA-COM
Krótko i skromnie
Od wielu lat utrzymujemy opłaty na stałym niskim poziomie za łącza dużo lepsze niż ma w swojej ofercie konkurencja. U nas jedyne co rośnie to parametry usług. Każdy Klient może skorzystać z naszych atrakcyjnych promocji.
Umowa przechodzi na czas nieokreślony, ale możesz podpisać nową i skorzystać z kolejnej promocji.
Do podpisania umowy należy mieć przy sobie do okazania dowód tożsamości, tytuł prawny do lokalu, w którym będzie instalowane nasze łącze internetowe (umowa najmu, odpis z księgi wieczystej, przydział lokalu). Jednostka organizacyjna/osoba prawna powinno posiadać odpis z rejestru działalności gospodarczej oraz NIP. W przypadku podpisywania umowy w imieniu spółki lub osoby trzeciej należy wykazać się pełnomocnictwem do wykonania czynności.
Generalnie wirus bezpośrednio nie ma żadnego wpływu na działanie Internetu, komputer nie zarazi się wirusem COVID-19, jedynie jego użytkownik. Sprzęt może zostać zainfekowany wirusem, ale programowym, nie COVID'em. Naszych Klientów prosimy o to, żeby uważali na własne zdrowie i przestrzegali wszystkich zaleceń, o których można poczytać TUTAJ.
Pośrednio podczas trwania epidemii zauważyliśmy, zwiększone obciążenie łącz, które wynika z nauki i pracy zdalnej, zwiększone zainteresowanie usługami VPN. Wiele osób zmieniało pakiet na wyższy z tego względu, że wszyscy domownicy zaczęli używać w jednym czasie połączeń wideo o wysokiej jakości. Innym natomiast wystarczyło pomóc w poprawnej konfiguracji sieci WiFi, bo pomimo wysokich transferów, jakie oferujemy Klientom wygodna sieć bezprzewodowa w domu, przestawała działać płynnie.
Zauważyliśmy również, iż nasi Abonenci, zachowują się w sposób bardzo odpowiedzialny, zachowują dystans społeczny, podczas wizyt naszych techników (jeżeli już są niezbędne) zakrywają usta i nos, dezynfekują sprzęt, starają się, aby w domu przebywała tylko jedna osoba.
Dla swojego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa sprzętu podczas burzy należy wszystko odłączać z gniazdek i unikać kontaktu z metalowymi przedmiotami. W celu ochrony urządzeń warto zastanowić się nad zainstalowaniem piorunochronu na dachu, który w przypadku wyładowania bezpośredniego odprowadzi całą energię wyładowania do ziemi. Warto zaprosić elektryka, który zainstaluje nam instalację przeciwprzepięciową. Może ona uchronić nasz sprzęt, w przypadku gdy, piorun uderzy w słupa elektrycznego w naszym sąsiedztwie.
Co jakiś czas warto również zgrywać na zewnętrzny nośnik ważne dane z komputera, nie jest to duża inwestycja, wymaga trochę zaangażowania, ale utrata poważnych dokumentów, czy zdjęć jest naprawdę bolesna.
Gryzonie pojawiają się w miejscach, gdzie mają coś do jedzenia. Dobrym pomysłem jest przygarnięcie do domostwa kota lub psa, których zapach odstrasza gryzonie.
Warto zaopatrzyć się w pułapki mechaniczne. Istnieją również urządzenia, które wykrywając ruch, włączają dźwięki o bardzo wysokiej częstotliwości niesłyszalnej dla ludzi i odstraszają nieproszonych gości.
W przypadku pojazdów przegryzienie wiązki przewodów może okazać się naprawdę bolesne finansowo, jeden z Klientów znalazł na to sposób: zawiesił pod maską zwykłą kostkę toaletową, która o dziwo odstrasza zwierzątka swoim ładnym zapachem.
Nasza firma działa lokalnie na terenie Rzeszowa i okolic. W przeciwieństwie do zagranicznych korporacji płacimy podatki w Polsce, działamy w Twoim sąsiedztwie i zawsze szybko reagujemy na Twoje potrzeby. Naszym celem jest rozwój obszaru, na którym działamy, chcemy, aby w Rzeszowie i okolicach każdemu żyło się lepiej. Instalując szybki Internet, dokładamy swoją cegiełkę do tego celu. Cieszymy się również z rozwoju naszej lokalnej konkurencji - naszych sąsiadów, oni też wiedzą, że to Wy i Wasze zadowolenie jest dla nas najważniejsze.
Dobry kawał czasu temu na jednym z osiedli rzeszowskich nie było stałego łącza. Powstało DATA-C0M, zostało podłączone łącze stałe, rozdzwonili się kolejni chętni do podłączenia i tak jesteśmy dzisiaj, kilkanaście lat później.
Odpowiedź jest prosta - większość bardzo dobrych. Widać to na naszym profilu na Facebooku i opiniach Google. Czasami są i opinie negatywne, przecież każdemu może zdarzyć się gorszy dzień, coś może się popsuć. Nawet nasza firma nie jest w stanie zadowolić w 100% wszystkich, ale staramy się, aby było blisko tej wartości.
Po prostu pytamy. Pytamy podczas wizyt Klientów w naszym biurze i podczas rozmów telefonicznych. Kilka dobrych słów od Klienta podczas rozmowy daje energię do jeszcze lepszego zaangażowania i rozwijania sieci. W większości przypadków osoby korzystające z naszych łącz niepytani, nie wyrażają żadnych opinii, po prostu z zadowoleniem korzystają.
Sprawa ma się inaczej w przypadku problemów - wtedy niezadowolona osoba wyraża swoją opinię od razu. Usuwamy wówczas usterkę czy problem i przywracamy uśmiech na twarz niezadowolonej osobie. Zauważyliśmy jeszcze jedną tendencję - Klienci podczas rozmowy telefonicznej bywają naprawdę agresywni, wysyłamy do nich najbardziej odważnych techników, a na miejscu okazuję się, że są to naprawdę sympatyczni ludzie. Nie wiem czego się tak dzieje - nie jesteśmy psychologami... My zajmujemy się tylko dostawą dobrego Internetu.